Všeobecné obchodné podmienky

1.1. Všeobecné obchodné podmienky upravujú obchodné, dodacie, fakturačné, reklamačné podmienky a ďalšie právne vzťahy   vznikajúce pri   výrobe, kúpe a predaji tovaru (výrobkov)   medzi predávajúcim a kupujúcim   ako aj pri zmluve o dielo (ďalej len „VOP“). 1.2. Na účely týchto VOP:

PREDÁVAJÚCIM je spoločnosť Rozvoj a spolupráca s. r. o., so sídlom: Kamenná 9, 010 01 Žilina, IČO53464770, IČ DPH: SK2121374541, zapísaná v obchodnom registri Okresného súdu v Žiline, odd.: Sro, vložka č. 20763/L;

KUPUJÚCIM je fyzická osoba alebo právnická osoba, ktorá uzatvorila s PREDÁVAJÚCIM

kúpnu zmluvu, na základe ktorej sa PREDÁVAJÚCI zaviazal dodať odplatne KUPUJÚCEMU tovar a KUPUJÚCI sa zaviazal za jeho dodanie zaplatiť kúpnu cenu;

TOVAROM sú najmä stroje a zariadenia, nástroje, výrobky podľa zadania, náhradné diely a súvisiace služby alebo doplnkové služby, napr. servis (ďalej v texte ako „TOVAR“), ktorých predaj alebo sprostredkovanie predaja je predmetom podnikania PREDÁVAJÚCEHO; ZMLUVOU je kúpna zmluva uzatvorená podľa § 409 a nasl. Obchodného zákonníka medzi PREDÁVAJÚCIM a KUPUJÚCIM v súlade s týmito VOP, ktorou sa PREDÁVAJÚCI zaväzuje odplatne dodať KUPUJÚCEMU TOVAR a previesť na neho vlastnícke právo k TOVARU, ako aj plniť ďalšie povinnosti vyplývajúce zo ZMLUVY a týchto VOP a KUPUJÚCI sa zaväzuje dodaný TOVAR prevziať a zaplatiť PREDÁVAJÚCEMU kúpnu cenu za podmienok, v rozsahu, spôsobom a vo výške popísanej v ZMLUVE a v týchto VOP, ako aj plniť ďalšie povinnosti vyplývajúce zo ZMLUVY a týchto VOP. V prípade servisu sa zmluvou rozumie zmluva o dielo uzatvorená podľa § 536 a nasl. Obchodného zákonníka, na ktorú sa vzťahujú ustanovenia týchto VOP; pre účely zmluvy o dielo sa osoba predávajúceho považuje za zhotoviteľa a osoba kupujúceho za objednávateľa. Za zmluvu o dielo je považovaná aj vzájomná ústna dohoda medzi zmluvnými stranami, ak následne prebiehala komunikácia písomnou formou, emailom, či iným komunikačným kanálom. Komunikácia musí mať známky objednávky alebo technickej dokumentácie na základe, ktorej je možné predmet zmluvy – dielo zhotoviť a dodať. Vzhľadom na uvedené je následne určený rozsah, spôsob a podmienky zmluvy na základe podkladovej komunikácie týkajúcej sa diela.

Všeobecné obchodné podmienky predávajúceho majú prednosť pred obchodnými podmienkami kupujúceho a predávajúci nie je obchodnými podmienkami kupujúceho viazaný. V prípade, ak objednávka Kupujúceho bude obsahovať odkaz na všeobecné obchodné podmienky Kupujúceho, Predávajúci má právo objednávku Kupujúceho neakceptovať, o čom upovedomí Kupujúceho.

Ponuka TOVARU vyplýva z aktuálnej ponuky PREDÁVAJÚCEHO alebo PREDÁVAJÚCI pripraví pre KUPUJÚCEHO na základe jeho požiadaviek individuálnu ponuku TOVARU. Na základe dohody o druhu dodávaného TOVARU, jeho cene a ďalších podmienkach kúpy a predaja TOVARU uzatvoria PREDÁVAJÚCI a KUPUJÚCI písomnú ZMLUVU v dvoch vyhotoveniach, v prípade, ak je predmetom zmluvy dodanie náhradných dielov a servis, Predávajúci môže akceptovať písomnú alebo ústnu objednávku KUPUJÚCEHO. V prípade komunikácie Kupujúceho formou objednávky alebo technickej dokumentácie, z ktorej vyplýva zadanie výroby a predmet diela, dojednanie môže byť taktiež ústne.

KUPUJÚCI berie na vedomie, že nedeliteľnou súčasťou ZMLUVY sú tieto VOP a podpisom ZMLUVY vyhlasuje, že si prečítal tieto VOP pred uzatvorením ZMLUVY, porozumel ich obsahu, bez výhrad pristupuje k týmto VOP, súhlasí s nimi a zaväzuje sa spravovať sa nimi v rámci vzťahu s PREDÁVAJÚCIM. V prípade emailovej komunikácie, táto sa v päte správy odvoláva na komunikačné emaily a stránku spoločnosti. Súčasťou kontaktov spoločnosti na uvedenej stránke sú tieto VOP. VOP uverejnené na web stránke majú needitovateľný formát a sú voľne stiahnuteľné Kupujúcim alebo inou osobou.

Bez uzatvorenia ZMLUVY nie je PREDÁVAJÚCI povinný KUPUJÚCEMU dodať TOVAR.

PREDÁVAJÚCI   dodá   KUPUJÚCEMU   TOVAR    v lehote   a spôsobom   dohodnutom v ZMLUVE. V prípade termínu dodania náhradných dielov sa tento považuje za predpokladaný termín dodania, pokiaľ predávajúci termín dodania neodsúhlasí ako fixný.

TOVAR VÝROBOK môže byť dodaný vlastným odvozom TOVARU realizovaným KUPUJÚCIM alebo odvozom TOVARU KUPUJÚCEMU realizovaným PREDÁVAJÚCIM.

Miestom dodania TOVARU, v prípade vlastného odvozu realizovaného KUPUJÚCIM, je miesto nakládky PREDÁVAJÚCEHO nachádzajúce sa v sídle PREDÁVAJÚCEHO alebo v mieste určenom PREDÁVAJÚCIM. Okamihom naloženia TOVARU na dopravný prostriedok KUPUJÚCEHO sa považuje záväzok PREDÁVAJÚCEHO dodať TOVAR KUPUJÚCEMU za splnený a TOVAR za odovzdaný na prepravu KUPUJÚCEMU. Okamihom naloženia TOVARU na dopravný prostriedok KUPUJÚCEHO zároveň dochádza k prechodu nebezpečenstva škody na TOVARE na KUPUJÚCEHO. Za dopravný prostriedok KUPUJÚCEHO sa považuje aj dopravný prostriedok patriaci tretej osobe, ktorú na prevzatie TOVARU poveril KUPUJÚCI. Náklady na prepravu, poistné, colné, daňové a prípadné ďalšie náklady, spojené s dodaním TOVARU, znáša KUPUJÚCI.

V prípade odvozu TOVARU KUPUJÚCEMU realizovaného PREDÁVAJÚCIM, je miestom dodania TOVARU prevádzka KUPUJÚCEHO alebo iné miesto na území Slovenskej republiky, ktoré bolo zmluvnými stranami dohodnuté v ZMLUVE. Okamihom odovzdania TOVARU KUPUJÚCEMU alebo osobe, ktorá preukáže, že je oprávnená prevziať TOVAR v mene KUPUJÚCEHO alebo ktorú KUPUJÚCI na prevzatie TOVARU poveril, v mieste dodania TOVARU sa považuje záväzok PREDÁVAJÚCEHO dodať TOVAR KUPUJÚCEMU za splnený. Týmto okamihom zároveň dochádza k prechodu nebezpečenstva škody na TOVARE na KUPUJÚCEHO. Náklady na   prepravu,   poistné,   colné,   daňové   a prípadné   ďalšie   náklady,   spojené s dodaním TOVARU, znáša KUPUJÚCI.

Pri dodaní TOVARU je predávajúci povinný doručiť KUPUJÚCEMU dodací list.

Dodací list musí obsahovať najmä nasledovné údaje:

označenie PREDÁVAJÚCEHO, resp. iného DODÁVATEĽA, ak je odlišný od PREDÁVAJÚCEHO; uvedením jeho obchodného mena, sídla a identifikačného čísla;

označenie   KUPUJÚCEHO,   uvedením   jeho   obchodného   mena,   sídla a identifikačného čísla;

presné označenie dodávaného TOVARU, uvedením jeho druhu a množstva, a to pri každom druhu TOVARU samostatne;dátum, miesto vystavenia, pečiatka a podpis PREDÁVAJÚCEHO.V prípade dodania náhradných dielov slúži ako dodací list faktúra vystavená Predávajúcim.

Pri dodaní TOVARU je KUPUJÚCI povinný riadne skontrolovať dodaný TOVAR. V prípade, ak má KUPUJÚCI výhrady ku kvalite alebo kvantite dodávaného TOVARU alebo pri kontrole podľa tohto bodu VOP zistí zjavné vady TOVARU, zapíše sa táto skutočnosť do dodacieho listu.

KUPUJÚCI je povinný poskytnúť PREDÁVAJÚCEMU súčinnosť potrebnú pri dodaní TOVARU. Ak KUPUJÚCI z dôvodov na jeho strane súčinnosť neposkytne a zmarí alebo znemožní dodanie TOVARU PREDÁVAJÚCIM, je PREDÁVAJÚCI oprávnený odstúpiť od ZMLUVY a má nárok na zaplatenie odstupného vo výške 25% kúpnej ceny TOVARU bez DPH.

Montáž dodaného TOVARU zabezpečuje PREDÁVAJÚCI. Zmluvné strany si dohodnú termín montáže TOVARU pred dodaním tovaru KUPUJÚCEMU, a to na základe písomného Protokolu o príprave montáže. Pokiaľ sa zmluvné strany nedohodnú inak, PREDÁVAJÚCI nie je povinný vykonať montáž TOVARU skôr, než bude KUPUJÚCIM úplne zaplatená kúpna cena, a to najneskôr do 30 dní od dodania TOVARU. Montáž náhradných dielov zabezpečuje predávajúci na základe objednávky kupujúceho; v prípade montáže náhradných dielov kupujúcim svojpomocne, stráca kupujúci záruku.

KUPUJÚCI spoločne s TOVAROM prevezme diely, montážny a pomocný materiál a zaistí jeho bezpečné uskladnenie na mieste realizácie montáže TOVARU do doby montáže TOVARU. Dodaním dielov, montážneho a pomocného materiálu spoločne s TOVAROM podľa čl. 3 týchto VOP prechádza na KUPUJÚCEHO nebezpečenstvo škody na dieloch, montážnom a pomocnom tovare.   Náklady spojené s montážou dodaného TOVARU znáša KUPUJÚCI.

KUPUJÚCI je povinný poskytnúť PREDÁVAJÚCEMU bezodplatne všetku súčinnosť potrebnú pre riadnu a včasnú montáž TOVARU. Za týmto účelom KUPUJÚCI najmä, nie však výhradne, pre začatím realizácie montáže TOVARU zabezpečí:

  • spevnenie prístupových komunikácií k miestu realizácie montáže TOVARU;vykládku TOVARU;

  • všetky požiadavky, ktoré pred montážou zašle PREDÁVAJÚCI KUPUJÚCEMU v písomnom oznámení o príprave montáže;v prípade potreby na základe požiadavky PREDÁVAJÚCEHO prítomnosť kvalifikovaného elektrikára a pomocných pracovníkov v mieste realizácie montáže TOVARU, a zároveň dá PREDÁVAJÚCEMU k dispozícii zdvíhacie mechanizmy s obslužným personálom;

  • všetky potrebné administratívne a iné úradné povolenia potrebné pre montáž TOVARU;

  • aby v mieste realizácie montáže TOVARU boli dodržiavané všetky bezpečnostné predpisy, vrátane predpisov protipožiarnej ochrany, predpisov bezpečnosti a ochrany zdravia pri práci, ako aj zákaz používania alkoholických nápojov a iných omamných látok, pričom KUPUJÚCI osoby, ktoré sa budú podieľať na montáži TOVARU o týchto predpisoch a zásadách poučí a na svoje náklady zabezpečí potrebné školenia týchto osôb;

Zmluvné strany sa dohodli, že PREDÁVAJÚCI má nárok na zaplatenie kúpnej ceny TOVARU, ktorej výška je určená v súlade s cenovou ponukou PREDÁVAJÚCEHO a dohodnutá zmluvnými stranami v ZMLUVE.

Ak je využitá možnosť ústnej zmluvy podľa 1.2. s 2.2 podloženej písomnou, elektronickou a inou komunikáciou cena diela je dohodnutá vzájomným odsúhlasením alebo vypočítaná na základe výrobných podkladov a jednotkových cien vopred dohodnutých. Ak ceny neboli medzi zmluvnými stranami inak dohodnuté, platí všeobecný cenník spoločnosti, ktorý zohľadňuje cenové rozpätie vykonáva- ných prác podľa ich charakteru. Aktuálny všeobecný   cenník je uverejnený na web stránke zhotoviteľa v časti kontaktov, súčasne ako aj tieto VOP.

Pre stanovenie kúpnej ceny podľa bodu 5.2. sa za relevantné podklady pokladajú: predložená výkresová dokumentácia kupujúcim, predložené požiadavky kupu- júceho, ktoré boli spracované do výkresovej alebo inej dokumentácie, spotreba prvotného materiálu v určenej kvalite a kvantite, spotreba iného doplnkového materiálu a spotrebovaný pracovný čas na vykonanie predmetného diela, tovaru alebo výrobku. Pre účely výpočtu Kúpnej ceny bude určený súčin hmotnosti na základe skutkového stavu a jednotkovej ceny hmotnosti, súčin spotrebovaného času na základe    záznamu odpracovaného času na predmetnej zákazke a jednotkovej ceny za odpracovanú hodinu, suma nevážených komponent a iné.Ku kúpnej cene dohodnutej v ZMLUVE bude účtovaná daň z pridanej hodnoty v sadzbe platnej ku dňu vzniku daňovej povinnosti.Kúpna cena je splatná na základe zálohovej faktúry vystavenej PREDÁVAJÚCIM na bankový účet PREDÁVAJÚCEHO uvedený v ZMLUVE.

Kúpna cena, resp. jej splátka, ak je v ZMLUVE dohodnutá, sa považuje za zaplatenú dňom pripísania peňažných prostriedkov v prospech bankového účtu PREDÁVAJÚCEHO. PREDÁVAJÚCI vystaví KUPUJÚCEMU po každej splátke kúpnej ceny vyúčtovaciu faktúru a po zaplatení celej kúpnej ceny konečnú faktúru až po úplnom zaplatení kúpnej ceny na základe zálohovej faktúry a doručí ju KUPUJÚCEMU.KUPUJÚCI nadobudne vlastnícke právo k TOVARU až úplným zaplatením kúpnej ceny v zmysle ZMLUVY.Pokiaľ sa zmluvné strany nedohodnú v ZMLUVE inak, súčasťou kúpnej ceny nie je cena dopravy TOVARU, cena montáže TOVARU a školenia a akékoľvek osobitné platobné povinnosti súvisiace s TOVAROM a jeho dodaním, pričom KUPUJÚCI je povinný zaplatiť ich PREDÁVAJÚCEMU na základe osobitnej faktúry vystavenej PREDÁVAJÚCIM.V prípade omeškania KUPUJÚCEHO so zaplatením kúpnej ceny alebo jej splátky alebo v prípade omeškania KUPUJÚCEHO s plnením iných platobných povinností voči PREDÁVAJÚCEMU v zmysle ZMLUVY alebo týchto VOP pred dodaním TOVARU KUPUJÚCEMU:

  • má PREDÁVAJÚCI nárok na zmluvnú pokutu vo výške 0,05% z nezaplatenej kúpnej ceny TOVARU alebo jej časti za každý deň omeškania; nárok na náhradu škody tým nie je dotknutý;

  • sa predlžuje termín dodania TOVARU dohodnutý v ZMLUVE   minimálne o počet dní omeškania KUPUJÚCEHO so zaplatením kúpnej ceny alebo jej splátky;je PREDÁVAJÚCI oprávnený odstúpiť od ZMLUVY, ak omeškanie KUPUJÚCE- HO so zaplatením kúpnej ceny trvá viac ako 30 kalendárnych dní od lehoty splat- nosti určenej v zálohovej faktúre alebo vo faktúre. V takom prípade má PREDÁVAJÚCI nárok na odstupné vo výške 20 % z kúpnej ceny TOVARU.

KUPUJÚCI je povinný dodržiavať všeobecne záväzné právne predpisy týkajúce sa uloženia a manipulácie s TOVAROM, ako aj ďalšie pokyny PREDÁVAJÚCEHO vyplývajúce zo ZMLUVY alebo z týchto VOP.

PREDÁVAJÚCI zodpovedá za vady, ktoré má TOVAR v okamihu, keď prechádza nebezpečenstvo škody na TOVARE na KUPUJÚCEHO, aj keď sa vada stane zjavnou až po tomto čase.PREDÁVAJÚCI nezodpovedá za vady tovaru, ktoré:vznikli na TOVARE počas jeho prepravy KUPUJÚCEMU;boli na TOVARE spôsobené bežným opotrebovaním alebo manipuláciou s TOVAROM KUPUJÚCIM alebo osobami, ktorým KUPUJÚCI umožnil prístup k TOVARU alebo neodbornými zásahmi KUPUJÚCEHO alebo tretích osôb do TOVARU alebo nezaškolenou osobou, uvedenou v Odovzdávacom a preberacom protokoleboli spôsobené vplyvom vonkajších udalostí alebo vyššou mocou.

KUPUJÚCI je povinný pri prevzatí TOVARU od PREDÁVAJÚCEHO vykonať s odbornou starostlivosťou prehliadku dodaného TOVARU za účelom zistenia prípadných zjavných vád na kvalite, kvantite alebo obale TOVARU. KUPUJÚCI je povinný oznámiť – reklamovať zjavnú vadu TOVARU bezodkladne po jej zistení pri prehliadke TOVARU, a to vykonaním záznamu o reklamácii vád TOVARU v dodacom liste. Záznam o reklamácii TOVARU v dodacom liste potvrdí svojím podpisom oprávnený zástupca KUPUJÚCEHO a oprávnený zástupca PREDÁVAJÚCEHO. Na neskôr reklamované zjavné vady TOVARU nebude PREDÁVAJÚCI prihliadať.

KUPUJÚCI je povinný reklamovať skryté vady TOVARU písomnou reklamáciou, kto- rá bude doručená PREDÁVAJÚCEMU poštou na adresu jeho sídla, emailom na ad- resu: info@rozvojaspolupraca.sk, inak PREDÁVAJÚCI nebude na reklamáciu prihliadať. V písomnej reklamácii je KUPUJÚCI povinný uviesť najmä:

Zmeny a dodatky k písomnej ZMLUVE musia mať písomnú formu a musia byť podpísané oprávnenými zástupcami oboch zmluvných strán, inak sú neplatné.

ZMLUVA zaniká

  • splnením všetkých povinností PREDÁVAJÚCEHO a KUPUJÚCEHO v zmysle ZMLUVY a týchto VOP, s výnimkou ustanovení, ktoré majú podľa svojej povahy trvať aj po splnení povinností zmluvných strán podľa ZMLUVY a týchto VOP;písomnou dohodou zmluvných strán;odstúpením niektorej zo zmluvných strán od ZMLUVY z dôvodov vyplývajúcich z týchto VOP, pričom odstúpenie od ZMLUVY sa stane účinné okamihom doručenia písomného prejavu o odstúpení od ZMLUVY druhej zmluvnej strane.

KUPUJÚCI berie na vedomie, že osobné údaje, uvedené v ZMLUVE budú uložené v databáze PREDÁVAJÚCEHO a budú slúžiť výlučne PREDÁVAJÚCEMU pre plnenie záväzku podľa ZMLUVY.

KUPUJÚCI vyhlasuje, že súhlasí v zmysle zákona č. 122/2013 Z.z. o ochrane osobných údajov v znení neskorších predpisov, aby PREDÁVAJÚCI spracoval a uschovával jeho osobné údaje vo všetkých svojich informačných systémoch. KUPUJÚCI udeľuje PREDÁVAJÚCEMU súhlas podľa tohto bodu VOP na dobu neurčitú.

PREDÁVAJÚCI sa zaväzuje, že bude s osobnými údajmi KUPUJÚCEHO zaobchádzať a nakladať v súlade s platnými právnymi predpismi SR, najmä osobné údaje KUPUJÚCEHO, nezneužije, nezverejní ani neposkytne tretím osobám.

KUPUJÚCI je oprávnený kedykoľvek, aj bez uvedenia dôvodu požiadať PREDÁVAJÚCEHO o vymazanie osobných údajov KUPUJÚCEHO z databáz PREDÁVAJÚCEHO. PREDÁVAJÚCI zabezpečí výmaz osobných údajov zo svojich databáz do 3 pracovných dní a túto skutočnosť bezodkladne oznámi KUPUJÚCEMU.

Ak na základe týchto VOP vznikne nárok na zaplatenie zmluvnej pokuty, zmluvná pokuta je splatná do 7 (siedmych) dní od doručenia písomnej výzvy PREDÁVAJÚCEHO na jej zaplatenie KUPUJÚCEMU. Uplatnením nároku na zaplatenie zmluvnej pokuty nie je dotknutý nárok na náhradu škody spôsobenej v príčinnej súvislosti s porušením povinnosti, pre ktorú bola dohodnutá zmluvná pokuta.

Práva a povinnosti, ktoré nie sú upravené týmito VOP, sa spravujú príslušnými ustanoveniami zákona č. 513/1991 Zb. Obchodný zákonník v znení    neskorších    predpisov    a inými    právnymi    predpismi    platnými v Slovenskej republike.

PREDÁVAJÚCI si vyhradzuje právo vykonávať zmeny týchto VOP. Pre vzťah medzi PREDÁVAJÚCIM a KUPUJÚCIM budú rozhodujúce VOP účinné v čase uzatvorenia ZMLUVY.Aktualizácia VOP nadobúda platnosť a účinnosť dňom ich zverejnenia na webovej stránke PREDÁVAJÚCEHO.

Tieto všeobecné obchodné podmienky sú platné a účinné od 1.10.2020.

V mene spoločnosti Rozvoj a spolupráca s. r. o., Štefan Bubica, konateľ spoločnosti